2009/11/16

母と妹とジョージで関西旅行

2009/11/14 Chitose → Haneda

I rode the airplane with mom. It was the first time in my life, and we both looked down at Tokyo metropolitan area from the airplane.
母と一緒に飛行機に乗りました。これは人生ではじめての体験です。
一緒に首都圏を飛行機の中から見下ろし…。晴天でよかったです。
羽田経由で行きましたので、一度、母と私は羽田空港に到着。
Flew in Kobe by way of Haneda airport.

とてもいい日でした。そして私たちは妹の未来と親友のジョージ(サンフランシスコから)と合流し、
そして、みんなで神戸空港へ向かう。
It was fine day. And mom and I met my sister, Miku, and a close friend, George(American) at Haneda airport. Then, we are off to Kobe airport.

神戸は3回目です。とても、好きな街でもあります。

中華街(神戸)でブラブラしたあと、リーガロイヤルホテル大阪に宿泊。(とても安かったのです)
After getting around in Chinatown in Kobe, we stayed at Rihga Royal Hotel Osaka.

2009/11/15
今日は、京都の色んなところをまわりました。伏見稲荷大社など。そばなども食べました。ちなみにジョージにソバとかウドンはススルように勧めたが、しませんでした…。西洋人は、蕎麦を啜る(すする)ことに抵抗があるのか?(笑)
その後、私は1人で京都大学を訪問した。そして、スパワールドに宿泊。

2009/11/16
この旅行の最終日、私はフェリーで上海に向かう。
The final day of the trip, I am off to Shanghai by the ferry.

旅行は、いつも最高の思い出を残してくれる。
Trip has always been leaving me a great memory.